onsdag den 16. maj 2018

Få ordnet dine svedproblemer med botox

Botox er et middel som bruges til kosmetisk brug, dens mere lægelige betegnelse hedder botulinum toxin. Botox kan anvendes både til medicinsk og kosmetisk brug. Ved medicinsk brug anvendes den oftest ved neurologiske sygdomme, men også til spastiske lammelser, og patienter med store sved problemer. Ved kosmetisk brug bliver det anvendt til at mindske og udglatte rynker. 
Botox og dens effekt 
Den måde botox virker på er at stoffet bliver sprøjtet ind i dine muskler i ansigtet, alt efter hvor du gerne vil have fjernet rynkerne, det kan være panden, omkring øjnene, og i kinderne. Det stoffet endeligt gør er at det lammer dine muskler for en stund, som dermed giver den udglattende effekt. Hvilket kort tid efter proceduren gør at du føler at det indsprøjtede område føles stram og unaturlig. Den ønskede effekt opnås typisk indenfor 2-15 dage, og selve virkningen kan holde fra to til seks måneder. Selve behandlingen er stort set smertefrit, og man mærker i værste fald kun nogle få stik, som følge af nålen, derfor kræver det ingen bedøvelse, medmindre man er meget bange for nåle kan man godt få lov til at få en bedøvende salve på området der skal glattes ud. Priserne varierer fra 1500 kr. og helt op til 5000 kr. alt efter hvem du får lavet det hos.
Få ordnet dine svedproblemer med botox 
Min egen baggrund for at jeg valgte botox, bundede dog ikke i kosmetiske grunde, årsagen til at jeg gerne ville have botox, var fordi at jeg led ualmindeligt af meget store svedproblemer, jeg svedte nemlig utrolig meget under armene og ryggen, og dette selvom jeg ikke dyrkede noget nævneværdigt motion mens det skete. Jeg tror måske at det skyldtes at jeg som person i forvejen også er et meget nervøst anlagt menneske. I første omgang valgte jeg dog kun at få botox ved/ omkring mine armhuler.
Selve proceduren
Selve proceduren skete ved at min behandler rengjorde og desinficerede armhulerne, hvorefter jeg fik en skud dosis i hver armhule (kan ikke lige huske hvor mange ml det var præcist). Dette gjorde han så 10 gange på hver armhule, vel og mærket forskellige steder alle gangene. Min behandler fortalte mig at virkningen ville vare op til 12 måneder, og selve effekterne af indsprøjtningerne ville træde i kraft i løbet 2-5 dage. De eneste bivirkninger jeg fik ud af denne procedure var en smule ømhed og misfarvninger på det områder hvor jeg var blevet behandlet, som dog gik væk efter nogle dage, ligesom min behandler havde informeret mig inden om at det god kunne ske. Alt i alt vil jeg sige at jeg er utrolig glad for at være fri for mine svedproblemer og jeg derfor ikke længere behøver at gå bekymre mig om mit tøj skal blive gennemblødt af sved.
Hvis du gerne vil vide have afklaret nogle myter omkring botox så klik her.
Hvis du selv har fået foretaget en botox indsprøjtning, må du meget gerne skrive en kommentar om din oplevelse hos din kirurg/ kosmetiker, og om du fik den ønskede virkning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar